Isnin, 26 April 2010

Program Motivasi Kecemerlangan Pelajar SMT Jasin

Program Motivasi Kecemerlangan Pelajar
24 April 2010
Sekolah Menengah Teknik Jasin
Melaka
.
Satu program "Motivasi Kecemerlangan Pelajar" telah diadakan di Sekolah Menengah Teknik Jasin di Melaka pada 24 April 2010. Program ini melibatkan kira-kira 264 pelajar Tingkatan 4 sekolah berkenaan. Ceramah telah disampaikan oleh Saudara Syamsul Amri bin Hj Ismail, Eksekutif Bahagian Kajian Dasar, Intellectual Orator Consultant (IOC). Beliau yang tiba kira-kira jam 8.15 pagi memulakan sesi ceramahnya pada jam 8.30 pagi.
.
Pada sesi pertama beliau menyampaikan ceramah bertajuk "Pembentukan Kecemerlangan Pelajar". Sesi ceramah ini berakhir pada jam 10.00 pagi.
.
Selepas minum, Saudara Syamsul menyambung ceramahnya dengan sesi kedua pada jam 10.30 pagi dengan tajuk "Menempa Kecemerlangan Masa Hadapan" yang mana sesi ini berakhir pada jam 12.30 tengahari. Melalui sesi ceramah ini diharapkan para pelajar mampu membuka minda mereka bagi mencapai kecemerlangan akademik dan juga sahsiah agar menjadi golonganyang boleh diharapkan demi pembangunan negara yang berterusan.
.
Turut hadir ke program ini adalah Puan Habibah Rais dan En Hafizal Halim yang merupakan penaung Intellectual Orator Consultant (IOC). EDITOR dengan ini bagi pihak IOC mengucapkan jutaan terima kasih kepada Cikgu Shaleza Ismail di atas kesudian menjemput pihak IOC bagi mengendalikan ceramah ini.
.
Suasana di dalam dewan ketika ceramah sedang dilangsungkan
Pelajar perempuan yang mendengar ceramah disampaikan
Ada yang mencatat nota dan ada juga yang mendengar dengan fokus dan teliti
Pelajar-pelajar lelaki yang jumlahnya melebihi bilangan pelajar perempuan
Pelajar lelaki di dalam sesi bergambar bersama Saudara Syamsul
Saudara Syamsul bergambar bersama pelajar perempuan pula
Dua pelajar yang berminat untuk bergambar bersama penceramah
.
.
.
Disediakan oleh : EDITOR

Tiada ulasan: