Jumaat, 21 Ogos 2009

Seminar "SPPKMK" di PPSPPA !!

Di antara peserta yang hadir menyertai Seminar SSPKMK

19 Ogos 2009 - Satu "Seminar Pemantapan Prestasi Kualiti & Mutu Kerja" (SPPKMK) telah diadakan di Pejabat Perbadanan Pengurusan Sisa Pepejal & Pembersihan Awam (PPSPPA) di Seremban. Seminar ini yang disertai kira-kira 45 orang kakitangan PPSPPA berlangsung selama sehari bermula daripada jam 8.30 pagi hingga ke 5.00 petang. Program Seminar yang padat dengan tips-tips serta panduan bagi mempertingkatkan prestasi pekerja ini telah diikuti dengan cukup fokus oleh kakitangan PPSPPA.

Menurut En. Azizi selaku salah seorang pegawai yang terlibat memaklumkan bahawa, "Sesungguhnya program seperti sangat penting bagi memantapkan serta memperkukuhkan tenaga kerja agar lebih efektif dan efisien di dalam menjalankan tugasan. KIta tidak mahu dianggap tidak profesional atau membuta tuli di dalam melakukan tugasan. Lagipun, ini merupakan salah satu daripada usaha PPSPPA di dalam memantapkan jentera modal insan ke arah menyumbang untuk Perbadanan, Negeri dan seterusnya Negara!".


Program ceramah yang sarat dengan pembentangan beberapa slot berkaitan disiplin, pembangunan diri, pembangunan organisasi, kemahiran interpersonal dan lain-lain telah disampaikan oleh penceramah jemputan iaitu Saudara Syamsul Amri bin Hj Ismail. Menurut saudara Syamsul, modul seminar ini sememangnya digarap khas oleh beliau sendiri, dan sebelum ini modul ini pernah dipraktikkan oleh pekerja-pekerja di Majlis Perbandaran Seremban (MPS) ketika beliau berkhidmat di sana.
Para peserta bergambar beramai-ramai selepas tamat Seminar dijalankan

Saudara Syamsul mengulas yang peserta yang merupakan kakitangan PPSPPA ini mempunyai ruang dan masa depan yang sangat cerah memandangkan kakitangan yang menyertai kebanyakannya masih muda serta berupaya untuk menyumbang dengan lebih lama lagi untuk PPSPPA.

Semoga PPSPPA berjaya di dalam usahanya melahitkan pekerja yang bertenaga serta berdaya saing.


Disediakan oleh :
EDITOR

Tiada ulasan: