Rabu, 5 Ogos 2009

Pas Selangor Mencari Jalan Pulang Atau Menutup Lubang?

Kemelut rampasan minuman keras di sebuah premis di Seksyen 8, Shah Alam bukan masalah UMNO. Ia masalah Pas, maka Pas harus menyelesaikannya. Cara Khalid Samad mengatakan semua ini berpunca daripada pemerintahan UMNO dahulu adalah tidak masuk akal dan luar biasa sifatnya. Yang memerintah hari ini ialah DAP dengan bantuan Pas dan PKR, maka buatlah kerja menyelesaikannya. Mengapa Pas begitu melenting isu penjualan arak di 7-11 di Seksyen 8, Shah Alam ini tetapi memejam sebelah mata kemunculan rumah urut, cyber cafe (pusat permainan video sebenarnya) dan perjudian di seluruh negeri Selangor?

Benarkah Pas Selangor hari ini telah bersedia menjadi kumpulan pendesak dalam menjaga kepentingan orang Islam di negara ini atau sekadar bersandiwara mencari keuntungan politik semasa.Kita masih tertanya-tanya mengapa Pas sanggup membiarkan Dewan Orang Cina yang dibina secara haram di atas tanah wakaf perkuburan Islam di Batu Tiga, Shah Alam terus gagah sedangkan kerajaan negeri pimpinan UMNO dahulu sudah mentarahkan ia berpindah.Malahan Hasan Ali dikatakan dalam mesyuarat EXCO bersetuju "menjual" tanah wakaf perkuburan Islam tersebut kepada pemilik dewan haram tersebut.
Apakah isu ini lebih kecil berbanding kisah arak bernilai RM 680 itu? Hasan Ali juga hanya berdiam diri dalam bila kerajaan negeri mengumumkan kemungkinan menggunakan wang zakat untuk projek pembangunan dan membayar gaji kakitangan kerajaan.Bagaimana pula sokongan Ahli Parlimen Shah Alam (Pas) Khalid Samad terhadap tuntutan Sidang Injil Borneo untuk mengggantikan perkataan tuhan dengan Allah dalam kitab Injil bahasa Melayu.
Apakah ini juga lebih kecil daripada isu arak di 7-11?Isu arak ini diperbesarkan kerana Pas mahu menutup isu besar seperti penjualan tanah wakaf, rasuah oleh pemimpin Pakatan Selangor, tuduhan kononnya Pas mengikut telunjuk DAP dan juga ingin mencari populariti di kalangan orang Melayu menjelang Pilihan Raya Kecil Permatang Pasir.Hasan Ali tidak perlu tunjuk garang terhadap isu sekecil ini sedangkan buat-buat tidak tahu isu besar yang lain membabitkan kepentingan agama Islam di Selangor.
Janganlah percaya Pas mahu kembali kepada perjuangan asal. Isu ini sekadar menutup isu besar dalam kerajaan negeri.Apalah sangat isu arak yang bernilai beratus ringgit berbanding industri haram pelacuran dan perjudian yang boleh mencecah jutaan ringgit satu malam di Selangor.
Ronnie Liu pun mungkin telah berpakat dengan Pas untuk membuat isu ini bagi memberi populariti kepada Pas di Shah Alam (kawasan orang melayu) tetapi dalam masa yang sama dapat meneruskan kegiatan underworld di Puchong, Sunway, Subang Jaya dan Kota Damansara.Pas tidak akan kembali ke pangkal jalan kerana kuasa adalah nikmat dunia yang sukar dilepaskan.


Disediakan Oleh:


UtAmA

Tiada ulasan: