Isnin, 8 Jun 2009

Usul Muktamar PAS v Anwar - MyKMU.net


Di tengah-tengah kehangatan Mukatamar PAS 2009, pelbagai cerita yang timbul. Tewasnya calon "erdogan" untuk jawatan Timbalan Presiden PAS, menangnya calon-calon "erdogan" untuk ketiga-tiga jawatan Naib Presiden PAS, dan begitu juga dengan usul-usul konstroversi yang memeningkan kepala Presiden PAS, Hadi Awang. Dewan Pemuda PAS menegaskan supaya menggesa pihak Kerajaan Malaysia mengekalkan ekuiti 30% bumiputera untuk mengimbangi gagasan ekonomi negara di antara bumiputera dan bukan bumiputera. Kumpulan "BUIH PEPSI COLA" ini mendesak agar kepentingan bangsa Melayu ini dipertahankan?

Bukankah ekuiti 30% itu sebahagian dari perencanaan DEB dan membuktikan bahawa pihak kerajaan sebelum ini begitu peka terhadap kepentingan hak istimewa orang-orang Melayu? Dan sekarang, apakah mereka baru hendak mengajar Kerajaan untuk bertindak sedemikan? Kerajaan sudah melaksanakan dasar itu berabad lamanya, apakah kini baru "buih pepsi cola" baru hendak bersuara? Begitu juga ceritanya dengan usul menggesa kerajaan untuk mewujudkan kembali Kemeterian Pembangunan Usahawan Dan Koperasi (MeCD) yang dipersetujui di Muktamar kali ini.
Usul ini juga mencetus kontroversi sama ada kepada pihak kerajaan dan Pakatan Rakyat. Pihak Kerajaan yang dibangkang selama ini telah memansuhkan MeCD sebelum ini, namun telah "menyerapkan" dasar DEB itu dibawah beberapa kementerian. Apakah dasar kerajaan ini pun sukar difahami oleh PAS? Dasar DEB ini telah lama telah dilaksanakan kerajaan Malaysia.
Banyak yang telah dilakukan kerajaan demi kepentingan orang-orang Melayu dan bumiputera. Pelbagai dasar ini dilaksanakan kerajaan demi memastikan hak-hak keistimewaan Melayu tidak hilang dibumi tanahair sendiri. Namun, inilah yang dinafikan oleh PAS selama perlaksanaan dasar ini. UMNO dikatakan "assobiyyah", kronisme, nepotisme dan sebagainya. Sedangkan mereka tidak sedar berapa ramai dari kalangan mereka yang kaya raya dengan dasar ini. Mereka lupa semua kata itu muncul dari "individu" yang kecewa kerana cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri tidak kesampaian.
Dan individu itu tidak lain tidak bukan ialah Anwar! Lupakah pihak PAS bahawa Anwar yang mereka sokong itulah yang mahu menghilangkan hak-hak keistimewaan mereka di tanahair sendiri? Hilang ingatankah mereka? Bukankah selama ini Anwar itulah manusia yang "menyalak" mahu DEB dihapukan dari Malaysia. Bukankan itu "hak kesamarataan" yang dilaung-laungkan oleh Pakatan Rakyat? Kononnya dasar DEB itu "zalim"?
Bodohkah mereka ini sehingga tidak mampu menilai mana yang baik dan mana yang buruk? Bukankah usul-usul ini bertentangan dengan "salakan" ketua yang mereka "kasihi" iaitu Anwar Al-Juburi? Usahlah cuba menipu diri sendiri. Usahlah mementingkan ego diri sendiri sehingga menafikan yang "haq" dan mempromosikan yang "batil". Usahlah tertipu dengan "laungan" proksi yahudi itu lagi. Berkasih-kasihanlah dengan saudara seIslam dan bertegaslah dengan kuffar. Jika kami silap, tegurlah kami dengan kasih dan sayang. Dan jika kamu silap, tak perlulah kami menempelak, kami akan tegur dengan cara yang berkhikmah dan cara yang elok.
Bukankan kita diwajibkan sebegitu oleh Islam. Janganlah ego diri sendiri meranapkan ukhuwah sesama kita. InsyaAllah, segalanya akan kembali indah di Malaysia.
Dipetik daripada : www.mykmu.net

Tiada ulasan: