Jumaat, 15 Mei 2009

Kini Sivakumar Tahu Langit Itu Tinggi Atau Rendah - Oleh Husein

Sekarang baru Sivakumar dapat rasakan tinggi rendahnya langit kerana sebelum ini beliau menganggap diri beliau paling berkuasa dan kuasa beliau melebihi Menteri Besar Perak Dr Zambri. Segalanya akan selesai tidak lama lagi apabila usul tidak percaya kepada Nizar akan di bawa ke sidang Dun dan usul ini akan disokong , maka selesai lah kemelut siapakah Menteri Besar yang sebenar.
Pembangkang menyangkakan bahawa mereka licik kini terperangkap dengan keputusan yang memutuskan bahawa Nizar adalah Menteri Besar yang sah oleh Mahkamah tinggi baru-baru ini. Keputusan ini di terima oleh BN .
Mahkamah juga telah memutuskan cara-cara bagaimana penyingkiran MB boleh dibuat mengikut undang-undang tubuh Perak , ia itu usul tidak percaya dilakukan untuk memecat Nizar.

Sementara itu , 27 Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Perak daripada Barisan Nasional (BN) bersama tiga ADUN Bebas membuat laporan polis semalam terhadap bekas Speaker, V.Sivakumar yang didakwa telah menyalahgunakan kuasa berhubung kekecohan yang berlaku semasa persidangan Dewan 7 Mei lepas.Kesemua mereka yang menaiki sebuah bas kerajaan negeri tiba di Balai Polis Sungai Senam di sini pada pukul 2.15 petang untuk membuat laporan mereka.
Exco Kanan Kerajaan Perak, Datuk Hamidah Osman berkata Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dijangka membuat laporan serupa hari ini. Ketua Polis Daerah Ipoh, Azisman Alias ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan itu tetapi enggan mengulas lanjut.
Oleh - Husein

Tiada ulasan: