Rabu, 11 April 2012

Program Motivasi Kecemerlangan & Pembentukan Jatidiri Pelajar

12 April 2012, Seremban : Satu Program Motivasi Kecemerlangan dan Pembentukan Jatidiri Pelajar telah diadakan bertempat di Bilik Pameran, Dewan Majlis Perbandaran Seremban. Program ini merupakan program tahunan yang dianjurkan oleh Badan Kebajikan Islam (BAKI) Majlis Perbandaran Seremban.

Program ini dimulakan dengan Ceramah 1 yang bertajuk "Pembentukan Pelajar Cemerlang" yang telah disampaikan oleh En Muhamad Izzudin, Kaunselor daripada Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Negeri Sembilan. Beliau menyampaikan ceramah mulai jam 8.30 pagi hingga ke jam 10.30 pagi. Program kemudiannya bersambung dengan Ceramah 2 bertajuk "Menjadi Pelajar Yang Rabbani" yang telah disampaikan oleh YBhg Ustaz Hj Norazamir bin Hj Alias, Timb. Mufti Kerajaan Negeri Sembilan. Beliau pula berceramah mulai jam 11.00 pagi hingga ke jam 1.00 petang.

Program kemudiannya berehat seketika bagi memberi laluan kepada para peserta untuk Solat Zohor dan Makan Tengahari.

Program bersambung dengan Ceramah 3 yang bertajuk "Tips Menghadapi Peperiksaan Dengan Yakin". Ceramah ini disampaikan oleh Sdr Syamsul Amri bin Hj Ismail, Presiden Pertubuhan Alumni Debat Malaysia (ADAM) dan telah disampaikan mulai jam 2.00 petang hingga ke jam 4.00 petang.

Program perasmian penutup telah berlangsung mulai jam 4.00 petang di mana majlis perasmian penutupannya telah disempaurnakan oleh YBhg Dato' Hj Abd Halim bin Hj Abd Latif, Yang DiPertua Majlis Perbandaran Seremban (MPS).

Dengan ini EDITOR mengucapkan syabas dan tahniah di atas usaha murni yang telah dijalankan oleh BAKI bagi membentuk kecemerlangan akademik dan sahsiah diri para pelajar yang menyertai program ini. Berikut dikongsikan gambar-gambar untuk tatapan bersama.



























Tn Hj Ismail Ahmad (Pengarah Jab. Pengindahan & Senitaman MPS) membisikkan sesuatu kepada Dato Yang DiPertuaDari kiri; Tn Hj Ismail bin Ahmad (Pengarah Jabatan Pengindahan & Senitaman MPS), Dato' Hj Abd Halim bin Hj Abd Latif (Yang DiPertua MPS) dan Sdr Syamsul Amri bin Hj Ismail (Presiden ADAM)Dato' Hj Abd Halim, ketika menyampaikan ucapan perasmian penutupPelbagai amanat dan pesanan yang disampaikan


Disediakan oleh : EDITOR

Tiada ulasan: